"פרסונלי ודרקוני": 'חוק ברקת' מעורר מחלוקת דווקא בקואליציה

אבי רבינא No Comments on "פרסונלי ודרקוני": 'חוק ברקת' מעורר מחלוקת דווקא בקואליציה

החוק שנועד להגביל את הסכום שניתן להביא מההון העצמי להתמודדות בפריימריז ונוצר בשל בעיות פנימיות של הליכוד, מעורר מחלוקת דווקא בקואליציה. התומכים מקווים לתסיסה בליכוד, המבקרים טוענים שהחוק "פרסונלי ודרקוני"

ניר ברקת צילום: פלאש 90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מחלוקת בקואליציה על "חוק ברקת": ביש עתיד, תקווה חדשה וישראל ביתנו מעוניינים לתמוך בחוק, שלהערכתם עשוי לייצר תסיסה בליכוד. לעומתם, בכחול לבן, בעבודה ובמרצ טוענים שהחוק, שמגביל את סכום גיוס התרומות של נבחר ציבור, "פרסונלי ודרקוני".

החוק צפוי לעבור היום בוועדת השרים לחקיקה, לאחר מכן יגיע לדיון בישיבת סיעת הליכוד. מסתמן: חופש הצבעה בסיעה על החוק.

כזכור, הצעת החוק אותה הגיש ח"כ דודי אמסלם מבקשת להגביל את הסכום אותו יוכל מועמד בבחירות פנימיות במפלגה, להביא מההון העצמי שלו. החוק נועד למנוע את האפשרות שמתמודדים בעלי הון יקבלו עדיפות בהתמודדות בפריימריז בזכות ההון הרב בו ישתמשו לצורך הקמפיין. כך למשל נועדה הצעת החוק למנוע מח"כ ברקת, הח"כ העשיר בכנסת לקבל עדיפות בהתמודדותו בפריימריז בזכות הונו העצמי.

לפני מספר ימים, בשיחה עם אבי מימרן במהדורה המרכזית, התייחס להצעת החוק ח"כ מיקי זוהר ואמר: "קודם כל צריך לבדוק אם היא הצעת חוק פרסונלית וצריך לראות האם זה חל על כולם. שלא יצא מצב שאם אני ישב מחר בבית קפה עם פעיל ליכוד אני אצטרך לדווח לחשב הכנסת". הוא הוסיף: "את העמדה נגבש כסיעה".



0 תגובות